
Про Асоціацію
Національна асоціація сільськогосподарських дорадчих служб України (НАСДСУ) (свідоцтво про реєстрацію об’єднання громадян в Міністерстві юстиції України від 10 жовтня 2003 року №1971) є Всеукраїнською громадською організацією.
Метою діяльності Асоціації є сприяння покращенню добробуту сільського населення та розвитку сільської місцевості через підвищення рівня знань і вдосконалення практичних навичок сільського населення та сільськогосподарських товаровиробників, задоволення та захист соціальних, економічних, фахових та інших спільних інтересів членів Асоціації.
Основні завдання та методи дорадчої діяльності визначені статтею 4 Закону України «Про сільськогосподарську дорадчу діяльність».
Основними завданнями Асоціації є:
- Сприяння провадженню освітньої діяльності для сільського населення та сільськогосподарських товаровиробників, членів Асоціації та інших осіб із питань менеджменту, маркетингу, права, екології, застосування сучасних технологій та з інших питань, що пов’язані із сільськогосподарською дорадчою діяльністю.
- oСприяння поширенню та впровадження сучасних досягнень науки, техніки і технологій, демонстраційні покази форм і методів роботи сільського населення і сільськогосподарських товаровиробників.
- Координація діяльності суб'єктів сільськогосподарської дорадчої діяльності, членів Асоціації, методичного забезпечення та розробка і впровадження правил їх поведінки .
- Сприяння професійній підготовці дорадників та експертів дорадників шляхом організації навчання за програмами базової підготовки та підвищення їх кваліфікації за напрямками, зазначеними у кваліфікаційному свідоцтві.
- Представництво та захист законних прав та інтересів членів Асоціації у центральних та місцевих органах державної влади у встановленому законодавством порядку.
- Внесення у встановленому порядку пропозицій щодо розробки та вдосконалення нормативно-правових актів, що регулюють дорадчу діяльність в Україні та сприяють створенню системи правового й професійного захисту членів Асоціації.
- Сприяння розвитку зовнішніх зв’язків членів Асоціації з міжнародними організаціями та партнерами, які займаються дорадництвом.
- Сприяння прибутковій діяльності сільськогосподарських підприємств та підвищенню рівня життя сільського населення через активне навчання, запровадження сучасних досягнень науки, техніки і технологій, інформаційне забезпечення.
- Сприяння популяризації дорадництва та поширення інформації про освітні програми та проекти; створення умов для доступу членів Асоціації до мережі інформаційного забезпечення та бази даних.
НАСДСУ представлена дорадчими службами (зареєстровано 70 дорадчих служб), діяльність яких регулюється Законом України «Про сільськогосподарську дорадчу діяльність» у всіх регіонах України, в усіх регіонах країни.
НАСДСУ має великий досвід реалізації дослідницьких, лобістських, інформаційних, навчальних проектів, законопроектної роботи, розробки державних програм, а також досвід співпраці з зарубіжними та міжнародними організаціями, проектами міжнародної технічної допомоги різних країн.
КОДЕКС ДОРАДНИКА - ЧЛЕНА НАЦІОНАЛЬНОЇ АСОЦІАЦІЇСІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ДОРАДЧИХ СЛУЖБ УКРАЇНИЗатверджено Загальними зборами НАСДСУ: протокол №2 від 22 грудня 2004 рокуПрофесійні принципи дорадникаСуспільство з довірою ставиться до дорадника, вважаючи, що його діяльність забезпечується високим рівнем компетентності та професіоналізму.Працювати тільки у тих сферах діяльності, які відповідають рівню професійної кваліфікації дорадника з огляду на його підготовку, здібності та досвід.Дорадник повинен надавати правдиву інформацію щодо свого кваліфікаційного рівня. Дорадник активно працює над своїм професійним розвитком для підвищення рівня компетентності у певній сфері дорадчої діяльності.Дорадник працює з колегами-професіоналами (приватними консультантами, консультаційними компаніями та відділами) у тих випадках, коли їхня допомога, порада, виходить за межі компетенції дорадника. У таких випадках дорадник завжди посилається на джерело інформації або наданої поради.Дорадник має чітко розрізняти факти, припущення та погляди в процесі підготовки своїх звітів і професійних рекомендацій, які мають бути чітко сформульованими та містити відповідні пояснення.Дорадник працює так, щоб його діяльність не могла викликати сумніви у недостатній відвертості або об`єктивності, або у переслідуванні нелегальних цілей. У разі сумніву щодо нелегальної діяльності індивідуалів (або підприємств), з якими дорадник співпрацює, або якщо їхня відвертість є сумнівною, дорадник, що виступає у суді як експерт-свідок і свідчить на процесі, не повинен приймати захисну позицію.Дорадник має бути неупередженим, не приймати позицію адвоката або обвинувача. Сприяти розвиткові та практикувати належне управління дорадчою службою згідно з науково-обґрунтованими принципами. Згідно з позицією дорадника як людини, що має довіру суспільства, його безпосереднім обов`язком є ставити професійні принципи вище за власні потреби та потреби своїх працівників.Дорадник має чітко усвідомлювати різницю між наданням інформації сільськогосподарським товаровиробникам, за допомогою якої вони приймають своє рішення, та власним прийняттям певного рішення, що не відповідає ролі дорадника.Дотримуватися правил суспільної безпеки в процесі дорадчої діяльності. Робота дорадника завжди відповідає принципу забезпечення здоров`я людини, збереження навколишнього середовища, дотримання безпеки праці. При здійсненні будь-якого проекту дорадник має дотримуватися норм праці, піклуватися про безпеку власного персоналу та клієнтів, чітко відстежувати вплив результатів сумісної діяльності на працівників та навколишнє середовище, періодично проводити моніторинги ризику відповідно тієї чи іншої небезпеки.Суспільство потребує екологічно чистої продукції не тільки на певний рік, але і для майбутніх поколінь. Отже, дорадник має знаходити рівновагу між вимогами виробників продукції та її споживачами.Обов`язки по відношенню до споживачів дорадчих послугПрацювати відверто та віддано в процесі надання інформації та порад.Дорадча діяльність має бути більше сервісом, ніж наданням інформації, якість обслуговування має бути не лише високою, але й бездоганною. Якщо в процесі роботи виявилися помилки або упущення, дорадник має повідомити про це партнера-споживача дорадчих послуг або співробітника та негайно почати працювати над їх виправленням.Дотримуватися закону конфіденційності інформації. Якщо інформація не є суспільною, вона є конфіденційною, отже в процесі роботи дорадник не має право розголошувати інформацію та дані, що отримані від учасників проекту, або безпосередньо від партнера. Дані технічних і технологічних експертиз та досліджень, проведених у процесі надання певної послуги, можуть використовуватися в подальшій роботі дорадника. Чітко усвідомлювати цілі, поставлені партнером або співробітником.
|